Beleggingskansen in sport en fit

Er is wereldwijd steeds meer belangstelling voor gezondheid en bewegen. En sporters hebben gelijk. Een recent TNO-rapport maakt ook weer duidelijk dat genoeg en verstandig bewegen het goedkoopste medicijn is dat we kennen. Bewegen heeft op vele terreinen een positief effect op ons lichaam en onze geest. Sporten bevordert de gezondheid en verkleint de kans op allerlei ziekten en ongemakken. Ook de vergrijzing is in dit kader belangrijk. Mensen willen op latere leeftijd fit blijven om zoveel mogelijk van het leven te kunnen blijven genieten. Die focus op actief bewegen vertaalt zich ook in het deelnemersveld van hardloopwedstrijden Waar in 2014 nog 12.000 sporters zich inschreven voor de Amsterdam Marathon waren dat er in 2018 als 38.000 geworden. En ook als u gewoon iedere dag om zich heen kijkt, ziet u soms de files op de fietspaden van toerfietsers.

Kwaliteit is belangrijker dan geld

Als het op het materiaal aankomt, bezuinigen sporters maar zelden. Ze willen prestaties leveren en dat houdt in dat er voor kwaliteit wordt gekozen. Schaatsers, fietsers, maar ook hardlopers hebben al gauw een budget van honderden tot enkele duizenden euro’s over voor hun uitrusting. Maar dat is niet alleen zo in de westerse wereld. Ook in China. Met een steeds rijker wordende middenklasse wordt er steeds meer gesport. Een mooi voorbeeld hiervan zijn de wintersportcentra ten noorden van Beijing. In korte tijd zijn hier enorme accommodaties uit de grond gestampt. Al die nieuwe sporters willen natuurlijk ook allemaal nieuw en flitsend materiaal.

De grote namen scoren

Het zijn in de eerste plaats de grote namen op dit gebied die profiteren van de groei die plaatsvindt in deze sector. Puma en Nike profiteren al jaren van de niet aflatende groei in de vraag naar hun producten. Maar is er ook ruimte genoeg voor succesvolle nieuwkomers. Under Armour heeft in relatief korte tijd een naam opgebouwd onder vooral de jeugd met slimme draagbare gadgets waar sporters hun data mee kunnen vastleggen. En het merk heeft hier ook van geprofiteerd door allerlei andere sportartikelen en kleding op de markt te brengen. Een fietsenfabrikant als het Nederlandse Accell moet ook kunnen profiteren van de enorme vraag naar kwalitatief goede toerfietsen. Momenteel kampt het bedrijf nog met de overgang naar internetverkopen. Het Britse onderzoeksbureau Statista verwacht dat de gemiddelde groei in de sector sport en fit in de periode 2018-2022 rond de 10% per jaar zal liggen. Wilt u van deze groei ook profiteren? Kies dan een betrouwbare online broker op deze site.

0 antwoorden

Laat een reactie achter

Wilt u zich mengen in de discussie?
Voel u niet bezwaard om bij te dragen!

Geef een reactie